Podstata a metódy manipulácie v procese riadenia.

Aké slabé stránky môžu manipulátori využiť? Emócie, stereotypy vnímania:

-strachy: bankrot, choroba, pokuty, hnev šéfa („Viete si predstaviť, čo sa stane, ak sa o tom šéf dozvie?“);

-chamtivosť („Všetky tieto peniaze si môžete vziať pre seba. Nepotrebujete peniaze?);

-nadradenosť („Si oveľa skúsenejší a profesionálnejší…“, „Túto náročnú záležitosť môžeme zveriť iba vám, nikto iný si s tým tak dokonale neporadí!“);

-štedrosť, láskavosť, ľútosť („Som taký unavený. Nikto ma nechápe, neoceňuje. S tým sa nikdy nevyrovnám. Všade okolo je len nespravodlivosť“);

-vina („Tak veľmi sme v teba dúfali. A ty…“); stereotypy medzi mužom alebo ženou („Viete, že pre mňa ako ženu je oveľa ťažšie komunikovať s takým ťažkým zamestnancom“);

– pomsta („Ako dlho to vydržíš?“);

-závisť („Všetci sme rovnakí, ale on má najviac, je to fér?“).

Eichar by si mal pamätať, že manipulácia je dobrá iba vtedy, keď tlačí zamestnanca, aby podnikol nejaké kroky vo svojom vlastnom záujme. Ak zamestnanec začne lepšie pracovať, efektívnejšie komunikovať a menej konfliktov, bude z toho profitovať celý tím. V tomto prípade bude mať objekt manipulácie istotu, že rozhodnutia mu nie sú uložené zvonku. Je pravdepodobnejšie, že zmení svoje názory a správanie, pretože človek sa sám rozhoduje zodpovednejšie ako ostatní. Подробнее: https://skinfoodrussia.ru/sk/idei-biznesa/sushchnost-i-metody-manipulirovaniya-v-upravlencheskom-processe-mehanizmy.html

 

Comments are closed.