Prečo je joga nezlučiteľná s katolíckou vierou

Čo hovorí o joge katolícky kňaz narodený v Indii?
Človekom, ktorý vie najlepšie, čo je joga a ktorý pred ňou dôrazne varuje, je známy kazateľ z Indie, páter James Manjackal. Tomu sa vôbec nepozdáva, že pod nálepkou relaxu a zdravého cvičenia sa joga rozšírila už aj do materských škôl a dokonca do katolíckych inštitúcií.

Katolíci, laici i klerici – majú v tom zmätok, pretože joga, ako ju poznáme medzi katolíkmi, nie je ani celkom fyzickou, ani celkom duchovnou disciplínou, ale často kombináciou oboch. V skutočnosti je však joga najmä duchovnou disciplínou a viem, že aj niektorí kňazi a rehoľné sestry – nanešťastie – ju praktizujú ako pomôcku pri meditácii. Zaznamenávame rastúci záujem o jogu po celom svete, aj medzi kresťanmi, a tento záujem je rozšírený o ďalšie ezoterické praktiky a praktiky New Age, ako napríklad reiki, reinkarnácia, japonská tlaková masáž šiacu, akupunktúra, reflexológia (zónová terapia) atď. Čo sú metódy, pred ktorými Cirkev varovala a varuje v dokumente Ježiš Kristus prameň živej vody z roku 2003,“ hovorí páter, ktorý je síce Ind, ale narodil sa do katolíckej rodiny.

Žil som ako katolík uprostred hinduistov a teda mám čo povedať k nepriaznivým účinkom jogy na kresťanskú spiritualitu a život. Je smutné, že dnes mnohí katolíci strácajú dôveru v duchovnosť, ktorú im odovzdali veľkí svätci ako Ignác z Loyoly, František z Assisi, František Saleský alebo Terézia z Avily a špinia sa východnou duchovnosťou a mysticizmom pochádzajúcimi z hinduizmu a z budhizmu,“ varuje indický kňaz s tým, že úprimný kresťan by mal veľmi pozorne skúmať zlučiteľnosť jogy s kresťanskou spiritualitou.

Čo hovorí o joge katolícky kňaz narodený v Indii?
Človekom, ktorý vie najlepšie, čo je joga a ktorý pred ňou dôrazne varuje, je známy kazateľ z Indie, páter James Manjackal. Tomu sa vôbec nepozdáva, že pod nálepkou relaxu a zdravého cvičenia sa joga rozšírila už aj do materských škôl a dokonca do katolíckych inštitúcií.

Katolíci, laici i klerici – majú v tom zmätok, pretože joga, ako ju poznáme medzi katolíkmi, nie je ani celkom fyzickou, ani celkom duchovnou disciplínou, ale často kombináciou oboch. V skutočnosti je však joga najmä duchovnou disciplínou a viem, že aj niektorí kňazi a rehoľné sestry – nanešťastie – ju praktizujú ako pomôcku pri meditácii. Zaznamenávame rastúci záujem o jogu po celom svete, aj medzi kresťanmi, a tento záujem je rozšírený o ďalšie ezoterické praktiky a praktiky New Age, ako napríklad reiki, reinkarnácia, japonská tlaková masáž šiacu, akupunktúra, reflexológia (zónová terapia) atď. Čo sú metódy, pred ktorými Cirkev varovala a varuje v dokumente Ježiš Kristus prameň živej vody z roku 2003,“ hovorí páter, ktorý je síce Ind, ale narodil sa do katolíckej rodiny.
Žil som ako katolík uprostred hinduistov a teda mám čo povedať k nepriaznivým účinkom jogy na kresťanskú spiritualitu a život. Je smutné, že dnes mnohí katolíci strácajú dôveru v duchovnosť, ktorú im odovzdali veľkí svätci ako Ignác z Loyoly, František z Assisi, František Saleský alebo Terézia z Avily a špinia sa východnou duchovnosťou a mysticizmom pochádzajúcimi z hinduizmu a z budhizmu,“ varuje indický kňaz s tým, že úprimný kresťan by mal veľmi pozorne skúmať zlučiteľnosť jogy s kresťanskou spiritualitou.

Slovo joga znamená zväzok, zjednotenie. Predmetom jogy je spojiť svoje vlastné prechodné a dočasné „ja“ s večným „Brahma,“ čo je hinduistický koncept Boha,“ vysvetľuje ďalej s tým, že joga rozhodne nie je iba cvičením, ale je to duchovná disciplína, ktorá má za cieľ priviesť dušu k „osvieteniu, k úplnej jednote s božským bytím…“

Nehľadajme pochybné techniky, keď máme Krista
Páter James Manjackal pripomína, že takýto pohľad jogy na svet radikálne protirečí kresťanstvu, ktorý jasne rozlišuje medzi Stvoriteľom a stvorením, Bohom a človekom.
Joga nie je zlučiteľná s kresťanskou spiritualitou, lebo je panteistická (Boh je všetko a všetko je Boh), a tvrdí, že existuje iba jedna skutočnosť a zvyšok je len ilúzia.“

Cvičenie jogy je teda podľa jeho slov pohanské a okultné v tom najhoršom slova zmysle.
Je náboženstvom Antikrista a po prvýkrát v histórii sa divoko praktizuje v celom západnom svete a v Amerike. Je smiešne, že aj jogíni, ktorí nosia kríž alebo iný symbol kresťanstva, zavádzajú ľudí tým, že joga vraj nemá nič spoločné s hinduizmom. Niektorí ďalší zamaskovali jogu pod kresťanské gestá a volajú ju: kresťanská joga. Ide však o prijímanie náboženstva, ktoré nie je zlučiteľné s našou kresťanskou vierou a s dogmami, ktoré nám Kristus zjavil ako jedinú Pravdu,“ varuje páter James, ktorý zažil aj veľmi desivé veci.

V Chorvátsku, Bosne, Nemecku, Rakúsku a Taliansku sa stalo, že posadnutí ľudia kričali: Som Reiki, Som Joga – a identifikovali sa s týmito ezoterickými praktikami. Musel som sa za nich modliť modlitbu oslobodenia. Niektorí ľudia hovoria, že na joge nie je nič zlé, ak neveríte v tú filozofiu za tým. Ale filozofia a prax jogy sa nedajú oddeliť. A kresťan teda nemôže nijakým spôsobom prijať filozofiu a prax jogy, pretože kresťanstvo a joga sú protichodné zo všetkých uhlov pohľadu,“ dodáva páter, ktorého slová potvrdzujú aj slovenskí biskupi vo svojom pastierskom liste z roku 2000.

My, kresťania, nesmieme zabudnúť, že v každodennom živote nepotrebujeme jogu, ale chlieb náš každodenný, o ktorý prosíme v modlitbe, ktorú nás naučil náš Pán Ježiš Kristus. S ním sa dajú vyriešiť všetky problémy a napätia. A ak ho prijmeme úprimne do svojho života, môžeme mnohým napätiam a problémom predísť. Nebudeme potom musieť hľadať náhradné pochybné techniky na ich uvoľňovanie.

V článku boli použité informácie uverejnené na stránkach jmanjackal.net a kbs.sk.

Prevzaté z: https://www.christianitas.sk/preco-je-joga-nezlucitelna-s-katolickou-vierou/

Comments are closed.